
Vzorový článok


UŽÍVAJTE SI BEZPEČNOSŤ NA MOKRÝCH VOZOVKÁCH OMNOHO DLHŠIE
- Bezpečnosť: Možnosť pokračovať v jazde po defekte minimalizuje riziko nehody a umožňuje vodičovi dosiahnuť bezpečné miesto.
- Pohodlie: Eliminuje nutnosť meniť pneumatiku na ceste, čo môže byť nebezpečné a časovo náročné.
- Ochrana kolies: Znižuje riziko poškodenia zliatinových kolies v dôsledku defektu.

CISTY TEXT - Pomerne nízke teploty mohli až doteraz vo vodičoch vzbudzovať dojem, že môžu jazdiť na zimných pneumatikách celý rok. Na tento omyl poukazuje Dr. Andreas Topp, vedúci vývoja zimných pneumatík koncernu Continental: „V teplejšom období roka dosahujú zimné pneumatiky dlhšie brzdné dráhy než letné pneumatiky a tiež výrazne klesá presnosť riadenia,“ varuje Dr. Topp. Jazdné testy pri letných teplotách ukázali, že vozidlo so zimnými pneumatikami, ktoré sa snaží zastaviť z rýchlosti 100 km/h, potrebuje na úplné zastavenie o približne 6 metrov viac než vozidlo s letnými pneumatikami. To je viac ako dĺžka vozidla, zodpovedajúca zvyškovej rýchlosti 37 km/h, ktorú vozidlo vybavené zimnými pneumatikami stále vykazuje na rýchlomere v momente, keď vozidlo s letnými pneumatikami už zastavilo. Pri použití zimných pneumatík v letnom období sa tiež výrazne zhoršuje stabilita vozidla.
Nadpis zvýrazneného bloku
Pomerne nízke teploty mohli až doteraz vo vodičoch vzbudzovať dojem, že môžu jazdiť na zimných pneumatikách celý rok. Na tento omyl poukazuje Dr. Andreas Topp, vedúci vývoja zimných pneumatík koncernu Continental: „V teplejšom období roka dosahujú zimné pneumatiky dlhšie brzdné dráhy než letné pneumatik.

Vzorový článok - Obrázok vľavo text vpravo
Pomerne nízke teploty mohli až doteraz vo vodičoch vzbudzovať dojem, že môžu jazdiť na zimných pneumatikách celý rok. Na tento omyl poukazuje Dr. Andreas Topp, vedúci vývoja zimných pneumatík koncernu Continental: „V teplejšom období roka dosahujú zimné pneumatiky dlhšie brzdné dráhy než letné pneumatiky a tiež výrazne klesá presnosť riadenia,“ varuje Dr. Topp. Jazdné testy pri letných teplotách ukázali, že vozidlo so zimnými pneumatikami, ktoré sa snaží zastaviť z rýchlosti 100 km/h, potrebuje na úplné zastavenie o približne 6 metrov viac než vozidlo s letný.
Vzorový článok - Obrázok vpravo text vľavo
Automobiloví inžinieri a dizajnéri pneumatík spolupracujú na začiatku procesu navrhovania, aby vytvorili pneumatiku, ktorá je špecificky skonštruovaná pre vozidlo. Goodyear je jednou z popredných značiek v OE s viac ako 600 schváleniami od viac ako 30 výrobcov automobilov.

Značka vozidla | Označenie na bočných stenách | Vysvetlenie |
---|---|---|
Alfa Romeo | AR | Alfa Romeo |
Aston Martin | AM | Aston Martin |
Audi |
AO AOE RO1 |
Audi Original Audi Original Extended (ROF) Audi Quattro |
Bentley | B | Bentley |
BMW | * | “Star” marking |
BMW & Mercedes | MO(E) | "Star" marking & Mercedes Original (Extended) |
Ferrari | K1, K2, K3 | / |
Jaguar | J | Jaguar |
Lamborghini | L | Lamborghini |
Land Rover | LR | Land Rover |
Jaguar & Land Rover | JLR | Jaguar Land Rover |
Lotus | LS | Lotus Exige S |
Maserati | MGT | Maserati Genuine Tires |
Maserati & Jaguar | MGT J | Maserati Genuine Tires & Jaguar |
McLaren | MC | Mclaren |
Mercedes |
MO MOE MO1 |
Mercedes Original Mercedes Original Extended (ROF) Mercedes Original (for AMG models) |
Nissan | NR1 | Nissan GT-R Nismo |
Porsche | N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6 | |
Tesla | T0, T1, T2,… | Tesla Original |
Volvo | VOL | Volvo |


