17 rokov na trhu 17

Pneuservis Košice, A STEEL s.r.o.,
Popradská 56/B, Košice
Po-Pi: 8:00 - 17:00, So-Ne: zatvorené

TOP
hamburger
Košík
Košík
Seal technológia

Seal technológia

Seal technológia

Technológie

Technológia Seal: Defekt pneumatiky už nemusí znamenať koniec jazdy.

Defekt pneumatiky patrí medzi nepríjemné situácie, ktoré môžu nečakane prerušiť vašu cestu. Našťastie, výrobcovia pneumatík neustále pracujú na inováciách, ktoré zvyšujú bezpečnosť a komfort jazdy. Jednou z takýchto technológií je Seal, ktorá umožňuje pneumatike samozacelenie po prepichnutí bežným predmetom, ako je klinec alebo skrutka. Vďaka tomu môžete pokračovať v jazde bez nutnosti okamžitej výmeny kolesa.

Každý výrobca pneumatík používa pre túto technológiu vlastné označenie, no princíp fungovania je podobný: vnútorná vrstva špeciálnej tesniacej zmesi okamžite obklopí preniknutý predmet a po jeho odstránení utesní otvor, čím zabráni úniku vzduchu.

Prehľad označení technológie Seal u rôznych výrobcov:

  • Continental: Používa označenie ContiSeal™. Táto technológia je založená na viskóznej, lepkavej tesniacej vrstve vo vnútri pneumatiky, ktorá dokáže utesniť prepichnutia s priemerom do 5 mm.
  • Michelin: Označuje svoju technológiu ako Michelin Selfseal. Podobne ako u Continentalu, ide o vnútornú tesniacu vrstvu, ktorá zabezpečuje okamžité utesnenie defektu.
  • Pirelli: Využíva označenie Seal Inside. Táto technológia zahŕňa špeciálnu vrstvu tesniaceho materiálu vo vnútri pneumatiky, ktorá obalí prenikajúci predmet a po jeho odstránení zacelí dieru.
  • Goodyear: Používa označenie SealTech. Ich riešenie taktiež spočíva v prítomnosti vnútornej tesniacej vrstvy, ktorá automaticky utesní prepichnutie.
  • Hankook: Označuje svoju technológiu ako Sealguard™. Táto technológia má za cieľ zabrániť strate tlaku vzduchu pri prepichnutí pneumatiky.
co-technology-campaign-contiseal-comparision.jpg.jpg
ckh54bf7z0g9q01gk65df7wtt.jpg.jpg

Ako technológia Seal funguje?

  1. Prepichnutie: Keď ostrý predmet prenikne do behúňa pneumatiky, vnútorná tesniaca vrstva sa okamžite obklopí okolo neho.
  2. Utesnenie: Tesniaca hmota vyplní priestor okolo preniknutého predmetu, čím zabráni úniku vzduchu.
  3. Po odstránení predmetu: Ak sa predmet z pneumatiky odstráni, viskózna tesniaca hmota vyplní otvor a trvalo ho utesní.

Výhody pneumatík s technológiou Seal:

  • Zvýšená bezpečnosť: Umožňujú pokračovať v jazde aj po defekte, čím znižujú riziko nehody spojenej s náhlou stratou tlaku.
  • Komfort: Eliminuje potrebu okamžitej výmeny kolesa na ceste, najmä v nepriaznivých podmienkach alebo na nebezpečných miestach.
  • Úspora času a námahy: Odpadá nutnosť hľadať bezpečné miesto na zastavenie a meniť koleso.
  • Zachovanie mobility: Umožňujú dojazd do servisu alebo domov bez nutnosti volať asistenčnú službu.
1.jpg.jpg

Dôležité poznámky:

  • Technológia Seal zvyčajne dokáže utesniť prepichnutia v oblasti behúňa s priemerom do približne 5 mm. Väčšie poškodenia bočnice pneumatiky nemusia byť touto technológiou účinne opravené.
  • Aj napriek tomu, že pneumatika s technológiou Seal dokáže sama utesniť defekt, odporúča sa po prepichnutí čo najskôr skontrolovať pneumatiku v servise a prípadne ju nechať odborne opraviť alebo vymeniť.
  • Nie všetky modely pneumatík od daných výrobcov disponujú technológiou Seal. Pri výbere pneumatík si vždy overte ich špecifikácie.

Technológia Seal predstavuje významný krok vpred v oblasti bezpečnosti a komfortu jazdy. Hoci každý výrobca používa vlastné označenie (ContiSeal™, Michelin Selfseal, Seal Inside, SealTech, Sealguard™), princíp samozacelenia defektu prináša vodičom pokoj a istotu na cestách. Pri výbere nových pneumatík zvážte aj túto inovatívnu funkciu pre vyššiu úroveň bezpečnosti a pohodlia.

Poradca

tooltip
Asteelko

Ahoj! Som Tvoj poradca. Tu ma nájdeš vždy po ruke.

Otvoriť poradcu

Ok, zavrieť