Testy pneumatík – Detailný test a výsledky

17 rokov na trhu 17

Pneuservis Košice, A STEEL s.r.o.,
Popradská 56/B, Košice
Po-Pi: 8:00 - 17:00, So-Ne: zatvorené

TOP
hamburger
Košík
Košík

Späť

TyreReviews

Tyre Reviews Test terenných pneumatík na snehu

2023 275/65 R18

Pre sezónu 2023/24 sú najlepšie all-terrain pneumatiky pre sneh tie, ktoré kombinujú off-road schopnosti s výkonom v zime.
Nadväzujúc na minuloročný test deviatich celoročných pneumatík na ceste a v teréne, sme sedem z nich podrobili kompletnému testu na snehu a otestovali sme ich oproti jednej z najlepšie hodnotených.

Výsledky testu pneumatik

Poradie

Pneumatika

2. miesto

Firestone Destination AT2

4. miesto

Toyo Open Country AT III

5. miesto

Continental TerrainContact AT

Sneh manévrovanie [s]

Sneh brzdenie [m]

Sneh trakcia [s]

97.4
39.08
4.57
97.73
45.5
5.07
101.77
51.55
6.07
102.45
50.59
5.61
102.56
47.84
5.66
111.18
51.11
6.26
111.23
49.97
6.93

Testovanie pneumatík na snehu: Čo sme zistili?

Pri ovládaní na snehu sa ukázali tri skupiny pneumatík. Dalo by sa predpokladať, že pneumatiky bez hodnotenia pre sneh boli v najpomalšej skupine, ale ak ste to predpokladali, mýlite sa. Najpomalšie dve pneumatiky zo skupiny boli Goodyear, ktorá nemá hodnotenie pre sneh, a Pirelli, ktorá má hodnotenie pre sneh!

Goodyear sa naozaj skvele ovládal, dobre komunikoval, šmýkal sa progresívne, len mal o trochu menšiu priľnavosť v porovnaní s najlepšími, čo ho spomalilo o približne 12 % na kolo. Pirelli sa ovládal menej ľahko, najmä zadná časť sa odtrhla bočne pomerne rýchlo a potom bolo ťažké dostať ju späť. Ďalšia skupina pneumatík bola zložená z ostatných pneumatík bez hodnotenia pre zimu, Continental, takmer sa vyrovnal zimným Toyo a Yokohama, všetky boli od seba vzdialené menej ako 1 % a 5 % od najlepších.

snow-handling.png

Posledný pár pneumatík tvorili Firestone a BFGoodrich. Boli si tak blízko, že som ich otestoval druhýkrát a nechal ich otestovať aj iných vodičov, a všetko potvrdilo výsledok. BFGoodrich mal pre nás všetkých miernu výhodu v rýchlosti, avšak Firestone bol pôsobivý. Pri jazde sa tieto pneumatiky cítili dosť rozdielne, BFGoodrich pôsobil, akoby bol vyvinutý s ohľadom na bezpečnosť. Pôsobil, akoby mal najlepšiu trakciu a priame brzdenie zo skupiny, bol monštruózny pri brzdení v priamom smere, čo potvrdím v nasledujúcom testovaní trakcie a brzdenia, a štandardne prešiel do nedotáčavosti. Všetky veľmi bezpečné vlastnosti.

Zatiaľ čo Firestone sa nemohol úplne vyrovnať BFGoodrichu v surovej trakcii, zdal sa mi zábavnejší, pretože hoci prešiel do pretáčavosti skoro a prvá časť šmyku bola dosť rýchla, mohli ste ľahko udržať vozidlo vo veľkých uhloch vychýlenia a cítiť sa ako hrdina. To pravdepodobne pomohlo času na kolo a vyvolalo mi úsmev. Toto samozrejme nie je užitočná vlastnosť pre cestu, takže BFGoodrich jednoznačne vyhráva celkovo z hľadiska času na kolo a subjektívnej bezpečnosti, ale Firestone je veľmi blízko a je to skutočne schopná pneumatika.

snow-traction.png

A čo celoročné a zimné pneumatiky?

Otestoval som celoročné pneumatiky, Michelin Defender LTX, hneď po sebe s BFGoodrich, aby som zistil, aký veľký je rozdiel medzi najlepšou zimnou terénnou pneumatikou a veľmi dobrou celoročnou pneumatikou. Rozdiel tam bol, ale bol menší ako rozdiel medzi dobrými a zlými terénnymi pneumatikami, pretože Defender skončil medzi Firestone a Toyo! Nezabúdajme, že Defender LTX nemá hodnotenie pre sneh, takže v celkovom meradle si myslím, že si viedol mimoriadne dobre. Žiadne nepríjemné jazdné vlastnosti, len ste museli byť o niečo pomalší pri všetkých svojich vstupoch. Dokonca sa cítil dobre pri brzdení. Bude zaujímavé sledovať, ako sa mu bude dariť v testoch trakcie a brzdenia.

A nakoniec, môže byť zimná terénna pneumatika s hodnotením pre sneh náhradou za zimnú pneumatiku? Odpoveď znie, a s ľútosťou to musím povedať, absolútne nie. Možno som dal zimnej pneumatike nespravodlivú výhodu použitím jednej z najlepších v segmente, Michelin X-Ice Snow SUV, ale priľnavosť bola z inej planéty. Brzdenie bolo najpôsobivejšie, ale množstvo extra priľnavosti, ktoré ste mali vo všetkých smeroch, bolo jednoducho neopísateľné.

snow-braking.png

Prekvapenia:

  • Napriek očakávaniam, nie všetky zimné pneumatiky sú rovnako dobré. Goodyear (bez zimného označenia) bol lepší ako Pirelli (so zimným označením).
  • Continental (bez zimného označenia) sa takmer vyrovnal zimným Toyo a Yokohama.

Výkony:

  • Yokohama mierne lepšia v zákrutách.
  • Toyo priemerné, ale dostatočné.
  • BFGoodrich: Bezpečná, výborná trakcia a brzdenie.
  • Firestone: Zábavnejšia, s ovládateľnou pretáčavosťou, ale menej bezpečná.

Porovnanie:

  • Michelin Defender LTX (celoročná) prekvapivo dobrá, medzi zimnými pneumatikami.
  • Michelin X-Ice Snow SUV (zimná): Neporovnateľne lepšia priľnavosť a brzdenie.

Záver:

  • Zimné pneumatiky sú stále najlepšie na sneh.
  • Celoročné pneumatiky nemôžu plne nahradiť zimné pneumatiky.

Top pneumatiky v teste

Poradca

tooltip
Asteelko

Ahoj! Som Tvoj poradca. Tu ma nájdeš vždy po ruke.

Otvoriť poradcu

Ok, zavrieť