Testy pneumatík – Detailný test a výsledky

17 rokov na trhu 17

Pneuservis Košice, A STEEL s.r.o.,
Popradská 56/B, Košice
Po-Pi: 8:00 - 17:00, So-Ne: zatvorené

TOP
hamburger
Košík
Košík

Späť

Auto Zeitung

2025 Auto Zeitung Test letných pneumatík

2025 225/45 R18

Náš test letných pneumatík 2025 pomáha nájsť tie najlepšie dezény.

Výsledky testu pneumatik

Sucho brzdenie [m]

Mokro brzdenie [m]

Aquaplaning rovno [Km/h]

Aquaplaning zákruta [m/s2]

Hlasitosť [dB]

Valivý odpor [asd]

33.3
43.3
75.9
11.13
68
8.35
33.6
41.8
73.2
11.52
70
8.25
33
42.5
73.7
11.11
70
10.15
33.5
44.4
75.7
11.2
71
8.85
33.9
45.2
73
11.18
69
8.6
35
47.3
76.6
11.71
68
8.85
36.1
52
74.7
11.93
69
9.05
36.9
52.7
70.8
12.58
67
7.35

Test letných pneumatík 2025:

Už dávno nie sú všetky pneumatiky rovnako dobré. Rozdiely v nákladoch od cenového trháku po prémiové pneumatiky sú obrovské, rovnako ako rozdiely v účinnosti a udržateľnosti dezénov. Túto sezónu dôkladne preskúmame desať aktuálnych UHP pneumatík (tu sú kritériá testu pneumatík AUTO ZEITUNG), počnúc dvoma skutočnými cenovými trhákmi z Číny, Mastersteel Super Sport 2 a Triangle EffeXSport TH202, cez kvalitné pneumatiky s férovou cenou Falken Azenis FK520, Toyo Proxes Sport 2 a Vredestein Ultrac Pro až po drahé prémiové produkty Bridgestone Potenza Sport, Continental PremiumContact 7, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Michelin Pilot Sport 5 a Pirelli P Zero. Striktne vzaté, pneumatiky od Continentalu nepatria nevyhnutne do segmentu UHP, ale boli navrhnuté ako pneumatiky pre cestovanie. Avšak v našom teste letných pneumatík 2024 (tu sú všetky výsledky) predviedli taký silný výkon a ukázali toľko dynamiky, že by sa mali presadiť aj v tomto prostredí.

Brzdenie na mokrom asfalte:

Aké presné je toto hodnotenie, podčiarkuje Continental PremiumContact 7 počas nášho testu letných pneumatík 2025 na mokrom asfalte: Aj v konkurencii UHP konkurencie s 41,8 m označuje najkratšiu brzdnú dráhu (toto je orientačný vzorec na výpočet) zo 100 km/h a zaujme svojou predvídateľnou a bezpečnou ovládateľnosťou. Tým dosahuje v kapitole mokra rovnaký počet bodov ako Bridgestone, ktorý tejto disciplíne roky dominuje. Japonec brzdí o niečo horšie, ale ponúka ešte väčšiu bočnú oporu a športovejšiu charakteristiku. S odstupom len jedného bodu nasleduje Goodyear, ktorý dokáže najrýchlejšie prejsť handlingový okruh a taktiež dosahuje silné brzdné spomalenie. Tým sa títo traja kandidáti už trochu odlišujú od poľa, zatiaľ čo dve čínske značky odhaľujú výrazné slabosti. Najmä Mastersteel, ktorý bol v čase nákupu najlacnejšou pneumatikou tejto špecifikácie na trhu, zlyháva vo všetkých disciplínach a v teste letných pneumatík 2025 sa neustále drží na chvoste. Len pri testovaní bŕzd má o 10,9 m dlhšiu dráhu do zastavenia ako Conti – čo zodpovedá zvyškovej rýchlosti viac ako 45 km/h. Aj Triangle EffeXSport TH202 sklamal s celkovou brzdnou dráhou 52 m, ale inak sa z toho dostal pomerne úctyhodne. Napriek tomu: v daždi nie je ani on dobrou voľbou.

Gemini_Generated_Image_tizdtstizdtstizd.jpg

Na mokrej vozovke presvedčia Bridgestone, Continental a Goodyear: Vynikajúca priľnavosť pneumatík Bridgestone Potenza Sport za mokra, ako aj pneumatík Continental a Goodyear, je zrejmá najmä z rozdielu oproti dezénom pneumatík Michelin a Pirelli P Zero, ktoré síce samostatne dosahujú dobré výsledky, ale nedosahujú úroveň špičkovej skupiny. Pneumatiky Falken, Toyo a Vredestein vykazujú zjavne menšiu priľnavosť za mokra, čo má za následok najmä dlhšie brzdné dráhy v priamom porovnaní. V ochrane proti aquaplaningu (ako predchádzať nehodám spôsobeným aquaplaningom) však pneumatika Vredestein dosahuje dokonca najlepší výsledok. Počas jazdných testov na suchej trati potom preberá vedenie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 a ohromuje svojim absolútne bezchybným správaním aj v extrémnych situáciách. Okrem toho je silný pri brzdení a vyniká slušným komfortom odvaľovania. Pneumatika Continental prirodzene pridáva ešte niečo navyše a odvaľuje sa najhladšie. Pretože presviedča silnými výsledkami aj na suchom asfalte, drží sa Goodyearu na päty.

Gemini_Generated_Image_ibxbv0ibxbv0ibxb.jpg

Porovnanie

Michelin sa doťahuje a zaisťuje si na suchu tretie miesto v teste letných pneumatík 2025. Nasleduje Pirelli, ktorého valivý odpor sa po poslednej úprave zlepšil. Bridgestone, na druhej strane, dosahuje najkratšiu brzdnú dráhu a prezentuje sa ako výrazne športový. Táto charakteristika však obmedzuje komfort a z hľadiska energetickej účinnosti pneumatika nesie červený lampáš. Toyo Proxes Sport 2 je bodovo vyrovnaný na suchu a ohromuje svojou agilitou, ktorá mu zaisťuje najrýchlejší čas na kolo. Falken Azenis FK520 a Vredestein sa držia statočne, ale nevynikajú. To, že nízka cena (ako ušetriť pri kúpe pneumatík) sama o sebe nehovorí všetko o hospodárnosti, dokazujú dve čínske pneumatiky. Mastersteel Super Sport 2 síce vykazuje úsporný potenciál vďaka veľmi nízkemu koeficientu valivého odporu (ako ušetriť palivo a peniaze pri jazde autom), ale jeho nízky kilometrový výkon túto výhodu vyvažuje. Ešte rýchlejšie sa opotrebováva Triangle, ktorý sa preto tiež len veľmi obmedzene odporúča ako "lacná" alternatíva. Keďže tieto dve pneumatiky navyše vykazujú výrazne menšiu priľnavosť a spôsobujú dlhšie brzdné dráhy, končia nakoniec na posledných miestach.

Prémiové pneumatiky v teste letných pneumatík jasne vedú:

Goodyear sa ukazuje ako najudržateľnejšia pneumatika, ktorá vďaka nízkemu opotrebovaniu, vysokému kilometrovému výkonu, ako aj dobrým hodnotám valivého odporu a v neposlednom rade nízkemu vonkajšiemu hluku šetrí životné prostredie a peňaženku. Aj Michelin Pilot Sport 5 typicky pre značku vyniká nízkym opotrebením a vysokým kilometrovým výkonom, ale je trochu hlučný a má priemerný valivý odpor. Continental a Falken dosahujú porovnateľné výsledky, Vredestein Ultrac Pro zaujme tichým odvaľovaním. Koniec koncov, Mastersteel je najtichšia pneumatika v teste, ale to nedokáže zakryť jeho slabé stránky. Keď zrátame všetky aspekty, dianie dominujú prémiové pneumatiky, na čele s Goodyearom, ktorý presvedčí rovnakou mierou výkonom aj udržateľnosťou. Ale aj Conti, Bridgestone, ako aj Michelin a Pirelli si zaslúžia naše odporúčanie.

Ako sme testovali:

  • Nákup pneumatík: Všetky pneumatiky kupujeme sami, aby sme zaručili rovnakú kvalitu ako pre zákazníkov.
  • Testovací areál: Testy prebiehajú na Bridgestone EUPG v Taliansku, ktorý ponúka rôzne typy testovacích tratí.
  • Subjektívne hodnotenie: Okrem objektívnych meraní hodnotíme aj subjektívne vlastnosti ako bezpečnosť jazdy.
  • Laboratórne testy: Pneumatiky absolvujú testy rýchlosti, valivého odporu, opotrebenia a kilometrového výkonu.

Top pneumatiky v teste

Poradca

tooltip
Asteelko

Ahoj! Som Tvoj poradca. Tu ma nájdeš vždy po ruke.

Otvoriť poradcu

Ok, zavrieť