Späť

2025 ADAC Test letných pneumatík 225/40R18
ADAC otestoval 18 letných pneumatík v rozmere 225/40 R18. Väčšina pneumatík je odporúčaná, ale sú aj výnimky.
Výsledky testu pneumatik
Poradie
Pneumatika
1. miesto
2. miesto
3. miesto
4. miesto
5. miesto
6. miesto
Yokohama Advan Sport V107
7. miesto
8. miesto
9. miesto
10. miesto
11. miesto
Toyo Proxes Sport 2
12. miesto
13. miesto
14. miesto
Nokian Tyres Powerproof 1
15. miesto
Sucho brzdenie [m]
Aquaplaning rovno [Km/h]
Aquaplaning zákruta [m/s2]
Hlasitosť [dB]
Výdrž [mg/km/t]
Veľký rozsah cien a výkonu:
Pekné disky a široké pneumatiky môžu opticky výrazne vylepšiť auto – to vie nielen tuningová scéna. Pre kompaktnú triedu sú tu 18-palcové kolesá s pneumatikami rozmeru 225/40. Okrem optického zisku výrobcovia pneumatík sľubujú aj dobrý výkon a propagujú pneumatiky ako „športové pneumatiky“, ktoré majú ponúkať nadpriemerne dobrú priľnavosť a sú dokonca schválené do rýchlosti 300 km/h (index rýchlosti Y) resp. 270 km/h (index rýchlosti W). ADAC preveril, či pneumatiky skutočne dokážu presvedčiť, a otestoval 18 pneumatík v rozmere 225/40 R 18. Rozsah siahal od prémiových výrobcov po lacné pneumatiky, preto sa ceny líšia. Medzi najlacnejšími a najdrahšími pneumatikami je rozdiel celých 280 eur za sadu. Veľký rozptyl je aj vo výkone: Zriedka bol rozsah medzi najlepšími a najhoršími modelmi pneumatík taký veľký ako pri tomto teste. Mnoho pneumatík si viedlo dobre, ale tri sa neodporúčajú. Jeden z nich dokonca úplne zlyhal.

11 z 18 letných pneumatík je dobrých.
Veľmi potešujúce je, že veľké množstvo pneumatík je vysoko odporúčaných: celkovo bolo 11 z 18 pneumatík ohodnotených ako "dobré".
Po prvýkrát sa dvom modelom podarilo dosiahnuť v kapitole bezpečnosť jazdy veľmi dobré hodnotenie (obe 1,5): víťazovi testu Continental SportContact 7 a Bridgestone Potenza Sport.
Spolu s environmentálnym hodnotením (30 percentný podiel na celkovom hodnotení) dosahuje Conti celkové hodnotenie 1,8 a Bridgestone 1,9. Obe pneumatiky podávajú vynikajúci výkon na suchej vozovke. Sú prekvapivo priľnavé, jazdia sa extrémne presne a sú absolútne bezpečné aj pri kritických jazdných manévroch. Podobne je to aj na mokrej vozovke: Vybavené pneumatikami Conti a Bridgestone, testovacie vozidlo obchádza mokrú dráhu takmer s ľahkosťou.
Veľmi presvedčivé sú aj Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 a Michelin Pilot Sport 5. Obe pneumatiky si tiež vyslúžili jednotku pred desatinnou čiarkou (obe 1,9). Michelin predovšetkým preto, že spomedzi dobrých pneumatík dosiahol najlepšie výsledky v environmentálnej bilancii a patrí k špičke v opotrebovaní a kilometrovom výkone.
Týchto ďalších sedem pneumatík je tiež „dobrých“, a preto sa veľmi odporúčajú: Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107, Firestone Firehawk Sport, Falken Azenis FK520, Nexen N Fera Sport, Dunlop Sport Maxx RT2 a Toyo Proxes Sport 2.
Odporúčané: Štyri pneumatiky v strednej triede.
V strednej triede s hodnotením „uspokojivé“ sú štyri pneumatiky. Podľa názoru ADAC sú odporúčané, ale v bezpečnosti jazdy a čiastočne aj v environmentálnej bilancii sa nemôžu vyrovnať špičkovým pneumatikám. Tu sa oplatí pozrieť sa na jednotlivé hodnotenia a zamerať sa na osobné preferencie. Napríklad Ceat SportDrive má slabé stránky na mokrej vozovke, ale je dobrý na suchu, Kumho Ecsta PS71 dobre drží na mokre, ale na suchej vozovke a pri predpokladanom kilometrovom výkone nie je dokonalý. Aj Nokian Tyres Powerproof 1 sa dobre správa na mokre, ale s pribúdajúcim teplom sa výrazne zhoršuje a na suchu sa jazdí nepresne. Giti GitiSport S2 má najväčší deficit na mokrej vozovke a vykazuje aj zvýšené opotrebovanie: S 33 600 kilometrami životnosti má najkratšiu životnosť.
Top pneumatiky v teste
Skladom v Košiciach
Poradca
