Testy pneumatík – Detailný test a výsledky

17 rokov na trhu 17

Pneuservis Košice, A STEEL s.r.o.,
Popradská 56/B, Košice
Po-Pi: 8:00 - 17:00, So-Ne: zatvorené

TOP
hamburger
Košík
Košík

Späť

Auto-bild

2025 AutoBild Test EV letných pneumatík 215/55R18

2025 215/55 R18

Nemecký AutoBild testoval osem letných pneumatík rozmeru 215/55 R18 pre elektromobily s cieľom nájsť rovnováhu medzi energetickou účinnosťou a bezpečnosťou.

Výsledky testu pneumatik

Poradie

Pneumatika

2. miesto

Continental Premium Contact 7

5. miesto

Sucho manévrovanie [Km/h]

Sucho brzdenie [m]

Mokro manévrovanie [Km/h]

Mokro brzdenie [m]

Aquaplaning rovno [Km/h]

Aquaplaning zákruta [m/s2]

Hlasitosť [dB]

Opotrebenie [km]

Valivý odpor [asd]

92.8
33.6
74.4
39.6
74.8
2.97
70.2
43120
6.81
91.9
34.5
74.1
39.4
69.3
2.74
72.1
40890
7.66
91.1
35.9
72.9
42.2
71.5
2.84
69.9
49050
7.15
90.8
35.1
70.6
43.2
65.8
2.6
71.2
44920
6.51
90.2
35.7
69.3
45.6
72.6
2.84
70.9
36790
5.86
90.4
36.6
72
41.8
80.1
3.02
72
28510
7.33
90.5
36.6
71.5
44.9
63.7
2.58
68.7
30280
7.58
88.2
37.8
68.4
48.7
67.5
2.85
70.3
31030
7.22

Testovanie prebiehalo na vozidle Hyundai Kona EV.

Pričom pneumatiky boli podrobené testom ovládateľnosti na mokrej a suchej vozovke, brzdným testom a testom odolnosti voči akvaplaningu. Okrem toho publikácia merala valivý odpor a vykonala test dojazdu, aby zistila reálny vplyv na dojazd vozidla. Výsledky ukázali, že v extrémnych prípadoch môže výber pneumatík ovplyvniť dojazd vozidla až o 70 kilometrov (43 míľ).

Jedným z najzaujímavejších zistení bolo, že pneumatika Hankook iON evo, špeciálne navrhnutá pre elektromobily, si nárokovala celkové víťazstvo, ale štandardné pneumatiky od spoločností Continental a Goodyear skončili tesne za ňou. To naznačuje, že rozdiel medzi špecializovanými pneumatikami pre elektromobily a vysokokvalitnými štandardnými pneumatikami je minimálny, pokiaľ ide o vyváženie potrieb bezpečnosti a účinnosti.

2025-ev-test.jpg

Testovanie na suchej vozovke.

Hankook iON evo dosiahol najkratšiu brzdnú dráhu na suchej vozovke s 33,6 metrami, pričom Continental bol tesne za ním s 34,5 metrami. Goodride Solmax 1 potreboval výrazne dlhšiu vzdialenosť, až 37,8 metra, čo ukazuje bezpečnostný rozdiel medzi prémiovými a lacnejšími možnosťami.

dry-braking.png

V teste ovládateľnosti na suchej vozovke bol najlepší Hankook s priemernou rýchlosťou 92,8 km/h, nasledovaný Continentalom s 91,9 km/h a Goodyearom s 91,1 km/h. Goodride opäť skončil posledný s 88,2 km/h, čo potvrdzuje jeho obmedzené schopnosti pri prejazde zákrut.

dry-handling.png

Testovanie na mokrej vozovke.

Na mokrej vozovke sa na prvé miesto dostal Continental s brzdnou dráhou 39,4 metra, tesne pred Hankookom s 39,6 metrami. Rozdiel oproti poslednému Goodride sa zvýšil na 48,7 metra, čo predstavuje 23% nárast, ktorý môže byť kritický v núdzových situáciách.

wet-braking.png

V teste ovládateľnosti na mokrej vozovke bol najlepší Hankook s rýchlosťou 74,4 km/h, tesne pred Continentalom s 74,1 km/h. Goodyear si udržal tretiu pozíciu, zatiaľ čo Falken e.Ziex klesol na predposledné miesto napriek svojmu špecifickému dizajnu pre elektromobily.

wet-handling.png

Jazda na mokrej vozovke a komfort:

  • Kruhová jazda na mokre: Najrýchlejší bol Hankook (12.45 s), nasledovaný Continentalom a Yokohamou. Najpomalší bol Goodride (13.03 s).
  • Odolnosť voči aquaplaningu (priama): Najlepšie si viedol Firestone (80.1 km/h), druhý bol Hankook (74.8 km/h). Yokohama stratila priľnavosť najskôr (63.7 km/h).
  • Odolnosť voči aquaplaningu (v zákrutách): Opäť dominoval Firestone (3.02 m/s²), tesne za ním bol Hankook. Yokohama mala naďalej problémy s odvodom vody.
  • Hlučnosť: Najtichšia bola Yokohama (68.7 dB). Najhlučnejšie boli Continental a Firestone (nad 72 dB).
  • Subjektívny komfort: Najlepšie hodnotenie získal Goodyear (8 bodov). Väčšina prémiových značiek (Hankook, Continental, Michelin, Falken) získala 7 bodov. Goodride mal výrazne nižšie hodnotenie (5 bodov).

Top pneumatiky v teste

Poradca

tooltip
Asteelko

Ahoj! Som Tvoj poradca. Tu ma nájdeš vždy po ruke.

Otvoriť poradcu

Ok, zavrieť