Testovanie prebiehalo na vozidle Hyundai Kona EV.
Pričom pneumatiky boli podrobené testom ovládateľnosti na mokrej a suchej vozovke, brzdným testom a testom odolnosti voči akvaplaningu. Okrem toho publikácia merala valivý odpor a vykonala test dojazdu, aby zistila reálny vplyv na dojazd vozidla. Výsledky ukázali, že v extrémnych prípadoch môže výber pneumatík ovplyvniť dojazd vozidla až o 70 kilometrov (43 míľ).
Jedným z najzaujímavejších zistení bolo, že pneumatika Hankook iON evo, špeciálne navrhnutá pre elektromobily, si nárokovala celkové víťazstvo, ale štandardné pneumatiky od spoločností Continental a Goodyear skončili tesne za ňou. To naznačuje, že rozdiel medzi špecializovanými pneumatikami pre elektromobily a vysokokvalitnými štandardnými pneumatikami je minimálny, pokiaľ ide o vyváženie potrieb bezpečnosti a účinnosti.
Testovanie na suchej vozovke.
Hankook iON evo dosiahol najkratšiu brzdnú dráhu na suchej vozovke s 33,6 metrami, pričom Continental bol tesne za ním s 34,5 metrami. Goodride Solmax 1 potreboval výrazne dlhšiu vzdialenosť, až 37,8 metra, čo ukazuje bezpečnostný rozdiel medzi prémiovými a lacnejšími možnosťami.
V teste ovládateľnosti na suchej vozovke bol najlepší Hankook s priemernou rýchlosťou 92,8 km/h, nasledovaný Continentalom s 91,9 km/h a Goodyearom s 91,1 km/h. Goodride opäť skončil posledný s 88,2 km/h, čo potvrdzuje jeho obmedzené schopnosti pri prejazde zákrut.
Testovanie na mokrej vozovke.
Na mokrej vozovke sa na prvé miesto dostal Continental s brzdnou dráhou 39,4 metra, tesne pred Hankookom s 39,6 metrami. Rozdiel oproti poslednému Goodride sa zvýšil na 48,7 metra, čo predstavuje 23% nárast, ktorý môže byť kritický v núdzových situáciách.
V teste ovládateľnosti na mokrej vozovke bol najlepší Hankook s rýchlosťou 74,4 km/h, tesne pred Continentalom s 74,1 km/h. Goodyear si udržal tretiu pozíciu, zatiaľ čo Falken e.Ziex klesol na predposledné miesto napriek svojmu špecifickému dizajnu pre elektromobily.
Jazda na mokrej vozovke a komfort:
- Kruhová jazda na mokre: Najrýchlejší bol Hankook (12.45 s), nasledovaný Continentalom a Yokohamou. Najpomalší bol Goodride (13.03 s).
- Odolnosť voči aquaplaningu (priama): Najlepšie si viedol Firestone (80.1 km/h), druhý bol Hankook (74.8 km/h). Yokohama stratila priľnavosť najskôr (63.7 km/h).
- Odolnosť voči aquaplaningu (v zákrutách): Opäť dominoval Firestone (3.02 m/s²), tesne za ním bol Hankook. Yokohama mala naďalej problémy s odvodom vody.
- Hlučnosť: Najtichšia bola Yokohama (68.7 dB). Najhlučnejšie boli Continental a Firestone (nad 72 dB).
- Subjektívny komfort: Najlepšie hodnotenie získal Goodyear (8 bodov). Väčšina prémiových značiek (Hankook, Continental, Michelin, Falken) získala 7 bodov. Goodride mal výrazne nižšie hodnotenie (5 bodov).