
2024 | 245/45R18 | Zima - AutoBild Test zimných pneumatík
V aktuálnom teste Auto Bild AllRad 2024 bolo porovnávaných 12 zimných pneumatík pre SUV v rozmere 245/45 R18, a to v rôznych disciplínach – suchá a mokrá vozovka, sneh, aquaplaning, hlučnosť a valivý odpor. Test obsahoval aj referenčnú letnú pneumatiku, ktorá slúžila ako benchmark.
Výsledky testu pneumatik
* Pre zoradenie kliknite na kategórie
Poradie
Pneumatika

12. miesto
Imperial Ice+S210
Sucho manévrovanie
[Km/h]
(najnižšie najlepšie)
Sucho brzdenie
[m]
(najnižšie najlepšie)
Mokro manévrovanie
[Km/h]
(najnižšie najlepšie)
Mokro brzdenie
[m]
(najnižšie najlepšie)
Aquaplaning rovno
[Km/h]
(najvyššie najlepšie)
Aquaplaning zákruta
[m/s2]
(najvyššie najlepšie)
Sneh manévrovanie
[Km/h]
(najnižšie najlepšie)
Sneh brzdenie
[m]
(najnižšie najlepšie)
Sneh trakcia
[N]
(najnižšie najlepšie)
Hlasitosť
[dB]
(najnižšie najlepšie)
Valivý odpor
[asd]
(najnižšie najlepšie)
Suché brzdenie / jazdné vlastnosti
V teste suchého brzdenia si Michelin Pilot Alpin 5 viedla najlepšie spomedzi zimných pneumatík, zastavila na vzdialenosti 40,7 metra. Najhoršie dopadla Maxxis Premitra Snow WP6 s brzdnou dráhou 43,3 metra – rozdiel predstavuje 2,6 metra, čo môže byť v kritickej situácii rozhodujúce.
Referenčná letná pneumatika prekonala všetky zimné modely a zastavila už po 35,5 metroch, čím potvrdila výborný výkon letných zmesí na suchu.
Aj v teste ovládateľnosti na suchu bola najrýchlejšia Michelin Pilot Alpin 5 s priemernou rýchlosťou 106,4 km/h. Na opačnom konci skončila Giti GitiWinterW2 s rýchlosťou 104 km/h. Letná pneumatika bola opäť najlepšia s rýchlosťou 107 km/h.
Výsledky potvrdzujú, že Michelin Pilot Alpin 5 je vyváženou zimnou pneumatikou s veľmi dobrým výkonom na suchu.

Mokré podmienky: Continental a Goodyear ukázali silu
Brzdenie na mokre: Bezpečnosť v daždi:
V teste mokrého brzdenia zvíťazila Continental WinterContact TS 870 P, ktorá zastavila už po 31 metroch. Naopak, Imperial ICE Plus S210 potrebovala až 42,9 metra – rozdiel je alarmujúcich 11,9 metra.
Letná pneumatika dosiahla ešte lepší výsledok – len 27,4 metra, čo ukazuje výhodu letných pneumatík v daždivom počasí pri teplotách nad nulou.
Ovládateľnosť na mokre: Goodyear víťazí:
Najvyššiu priemernú rýchlosť v teste ovládateľnosti na mokrom povrchu mala Goodyear UltraGrip Performance 3 – 85,7 km/h. Najslabšie obstála opäť Imperial ICE Plus S210 s rýchlosťou 76,7 km/h.
Letná pneumatika bola aj tu najrýchlejšia – 89 km/h, čím potvrdila svoje výhody v teplých a mokrých podmienkach.

Výkon na snehu: Kto zvláda zimné podmienky najlepšie?
Brzdenie na snehu: Rozdiely sú obrovské:
Michelin Pilot Alpin 5 zastavila na snehu po 20,5 metroch, zatiaľ čo Imperial ICE Plus S210 potrebovala až 26,7 metra – rozdiel 6,2 metra môže byť na zasneženej ceste zásadný.
Letná pneumatika zlyhala – zastavila až po 54,4 metroch, čo jasne dokazuje nevyhnutnosť zimných pneumatík v snehu.
Trakcia a rýchlosť na snehu:
Michelin dosiahla trakčnú silu až 2880 N, kým Imperial len 2136 N. Letná pneumatika dosiahla len 365 N, čím potvrdila svoju nevhodnosť pre zimné podmienky.
Priemerná rýchlosť Michelinu na snehu bola 65 km/h, Imperial dosiahol len 58 km/h, a letná pneumatika len 32 km/h.
Záver: Ktorá zimná pneumatika je najlepšia?
Ak hľadáte najlepšiu zimnú pneumatiku, Michelin Pilot Alpin 5 ponúka vyvážený výkon na suchu, mokre aj snehu. Naopak, Imperial ICE Plus S210 výrazne zaostáva vo väčšine testovaných kategórií.
Pri výbere pneumatík na zimu je kľúčové zvážiť nielen cenu, ale aj bezpečnostné parametre ako brzdná dráha, ovládateľnosť a trakcia. A nezabúdajte – letné pneumatiky v zime nie sú riešením.
Top pneumatiky v teste
Skladom v Košiciach

TEST Víťaz

TEST Výborný
V porovnaní
Porovnať
Nový
Tento model už má nástupcu - Zobraziť nástupcu
Dostupnosť podľa skladov v detaile produktu. Cena je s DPH.
Poradca
