18 rokov na trhu 18

Pneuservis Košice, A STEEL s.r.o.,
Popradská 56/B, Košice
Po-Pi: 8:00 - 17:00, So-Ne: zatvorené

TOP
hamburger
Košík
Košík
TyreReviews

2025 | 225/50R17 | Letné - Tyre Reviews Test letných pneumatík

2025 225/50 R17

Na trh prichádza nová letná pneumatika s dôrazom na komfort, Pirelli Cinturato C3! Aby sme zistili, aká dobrá táto nová pneumatika skutočne je, otestovali sme ju proti niektorým z jej kľúčových konkurentov od Michelinu a Continentalu. Pridali sme aj niektoré nové pneumatiky, ktoré sme predtým netestovali.

Výsledky testu pneumatik

* Pre zoradenie kliknite na kategórie

Poradie

Pneumatika

reset

Sucho manévrovanie
[s]
(najnižšie najlepšie)

Sucho brzdenie
[m]
(najnižšie najlepšie)

Mokro manévrovanie
[s]
(najnižšie najlepšie)

Mokro brzdenie
[m]
(najnižšie najlepšie)

Aquaplaning rovno
[Km/h]
(najvyššie najlepšie)

Aquaplaning zákruta
[m/s2]
(najvyššie najlepšie)

Hlasitosť
[dB]
(najnižšie najlepšie)

Valivý odpor
[asd]
(najnižšie najlepšie)

85.61
34.13
106.63
24.96
95.7
2.6
71.9
7.7
85.73
34.65
107.14
24.61
98.1
2.57
73.2
7.72
86.57
34.43
106.28
25.79
95.2
2.55
70.9
7.78
85.54
34.21
105.18
25.47
95.5
2.27
71.2
7.77
86.43
35.22
109.92
27.16
97.7
2.58
71.1
7.57
86.22
35.27
108.05
27.57
92.1
2.47
72.6
7.31
87.4
37.09
116.72
34
88.2
2.35
72.8
7.94

Podmienky za sucha:

Pri testovaní ovládateľnosti na suchu sa hodnotila presnosť riadenia a predvídateľnosť, nie len čas na kolo. Firestone bol predvídateľný, ale pri vyšších rýchlostiach strácal priľnavosť zadnej nápravy. Vredestein bol poskakujúci a nepresný, hoci mal dobrú priľnavosť. Falken pôsobil športovo a stabilne.

Z prvej trojice (Conti, Michelin, Pirelli) mal Conti najrýchlejšie riadenie, ale pôsobil trochu elasticky. Michelin a Pirelli boli stabilné a mali výbornú priľnavosť. Pirelli vyhral, pretože mal lepší čas na kolo.

Výber z prvej trojky, ktorú tvorili Conti, Michelin a Pirelli, bol dosť náročný. Conti mal najrýchlejšie riadenie, ale v tejto veľkosti pôsobil trochu elasticky, zatiaľ čo Michelin aj Pirelli pôsobili veľmi stabilne, vyvážene, zrelo a mali vynikajúcu priľnavosť.

Subjektívne bolo veľmi ťažké vybrať si favorita medzi Michelinom a Pirelli, ale keďže Pirelli bol na kolo rýchlejší, zvíťazil.

Dry-handling.png

Pirelli Cinturato C3 potreboval len 34,13 metrov na zastavenie zo 100 km/h, zatiaľ čo Goodtrip GR 66 potreboval takmer o 3 metre viac, konkrétne 37,09 metrov.

Dry-Braking.png

Podmienky na mokrom povrchu:

Testovanie na mokrej vozovke odhalilo zásadné rozdiely medzi pneumatikami. Goodtrip preukázal nízku priľnavosť a neodporúča sa do mokrých podmienok. Michelin Primacy 4+ pôsobí bezpečne, no jeho vek sa prejavuje zníženou priľnavosťou. Päť najlepších pneumatík – Firestone, Continental, Pirelli, Vredestein a Falken – dosiahlo veľmi podobné výsledky, s rozdielmi pod 3 %. Firestone bol ľahko ovládateľný a stabilný, Continental mal vysokú priľnavosť, ale nevyváženú rovnováhu. Pirelli vynikal výborným riadením a dobrou rovnováhou. Vredestein mal vysokú priľnavosť, ale pomalšie reagoval, a Falken dosiahol najrýchlejší čas s vysokou priľnavosťou a dobrou odolnosťou voči hlbokej vode.

wet-handling.png

Veľmi vyrovnaný test ovládateľnosti, tak uvidíme, či brzdenie dokáže urobiť väčšie rozdiely!

Continental PremiumContact 7 predviedol svoje schopnosti na mokrej vozovke zastavením len na 24,61 metroch z 80 km/h. Goodtrip GR 66 potreboval na zastavenie o 9,4 metra viac, celkovo 34 metrov – čo predstavuje výrazný bezpečnostný rozdiel medzi najlepším a najhorším.

wet-braking.png

Continental PremiumContact 7 si udržal priľnavosť až do 98,1 km/h pred vznikom akvaplaningu, zatiaľ čo Goodtrip GR 66 stratil kontrolu už pri 88,2 km/h.

straight-aqua.png

Pirelli Cinturato C3 dosiahol najvyššiu priľnavosť pri akvaplaningu v zákrute s 2,6 m/s², zatiaľ čo Falken zvládol len 2,27 m/s². Na rozdiel od iných testov na mokre, Goodtrip tu nebol najhorší.

curved-aquaplaning.png

Komfort:

Michelin Primacy 4+ viedol v hodnotení komfortu s dokonalým skóre 10/10. Goodtrip GR 66 dosiahol najnižšie skóre 7/10, pričom pri všetkých nárazoch pôsobil trochu tvrdo. Vredestein Ultrac bol najtichšou testovanou pneumatikou s 70,9 dB, zatiaľ čo Continental PremiumContact 7 bol najhlučnejší s 73,2 dB.

Top pneumatiky v teste

Poradca

tooltip
Asteelko

Ahoj! Som Tvoj poradca. Tu ma nájdeš vždy po ruke.

Otvoriť poradcu

Ok, zavrieť