
2025 | 225/40R18 | Letné - ADAC Test letných pneumatík
ADAC otestoval 18 letných pneumatík v rozmere 225/40 R18. Väčšina pneumatík je odporúčaná, ale sú aj výnimky.
Výsledky testu pneumatik
* Pre zoradenie kliknite na kategórie
Poradie
Pneumatika

6. miesto
Yokohama Advan Sport V107
14. miesto
Nokian Tyres Powerproof 1
Sucho brzdenie
[m]
(najnižšie najlepšie)
Aquaplaning rovno
[Km/h]
(najvyššie najlepšie)
Aquaplaning zákruta
[m/s2]
(najvyššie najlepšie)
Hlasitosť
[dB]
(najnižšie najlepšie)
Výdrž
[mg/km/t]
(najvyššie najlepšie)
Veľký rozsah cien a výkonu:
Pekné disky a široké pneumatiky môžu opticky výrazne vylepšiť auto – to vie nielen tuningová scéna. Pre kompaktnú triedu sú tu 18-palcové kolesá s pneumatikami rozmeru 225/40. Okrem optického zisku výrobcovia pneumatík sľubujú aj dobrý výkon a propagujú pneumatiky ako „športové pneumatiky“, ktoré majú ponúkať nadpriemerne dobrú priľnavosť a sú dokonca schválené do rýchlosti 300 km/h (index rýchlosti Y) resp. 270 km/h (index rýchlosti W). ADAC preveril, či pneumatiky skutočne dokážu presvedčiť, a otestoval 18 pneumatík v rozmere 225/40 R 18. Rozsah siahal od prémiových výrobcov po lacné pneumatiky, preto sa ceny líšia. Medzi najlacnejšími a najdrahšími pneumatikami je rozdiel celých 280 eur za sadu. Veľký rozptyl je aj vo výkone: Zriedka bol rozsah medzi najlepšími a najhoršími modelmi pneumatík taký veľký ako pri tomto teste. Mnoho pneumatík si viedlo dobre, ale tri sa neodporúčajú. Jeden z nich dokonca úplne zlyhal.

11 z 18 letných pneumatík je dobrých.
Veľmi potešujúce je, že veľké množstvo pneumatík je vysoko odporúčaných: celkovo bolo 11 z 18 pneumatík ohodnotených ako "dobré".
Po prvýkrát sa dvom modelom podarilo dosiahnuť v kapitole bezpečnosť jazdy veľmi dobré hodnotenie (obe 1,5): víťazovi testu Continental SportContact 7 a Bridgestone Potenza Sport.
Spolu s environmentálnym hodnotením (30 percentný podiel na celkovom hodnotení) dosahuje Conti celkové hodnotenie 1,8 a Bridgestone 1,9. Obe pneumatiky podávajú vynikajúci výkon na suchej vozovke. Sú prekvapivo priľnavé, jazdia sa extrémne presne a sú absolútne bezpečné aj pri kritických jazdných manévroch. Podobne je to aj na mokrej vozovke: Vybavené pneumatikami Conti a Bridgestone, testovacie vozidlo obchádza mokrú dráhu takmer s ľahkosťou.
Veľmi presvedčivé sú aj Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 a Michelin Pilot Sport 5. Obe pneumatiky si tiež vyslúžili jednotku pred desatinnou čiarkou (obe 1,9). Michelin predovšetkým preto, že spomedzi dobrých pneumatík dosiahol najlepšie výsledky v environmentálnej bilancii a patrí k špičke v opotrebovaní a kilometrovom výkone.
Týchto ďalších sedem pneumatík je tiež „dobrých“, a preto sa veľmi odporúčajú: Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107, Firestone Firehawk Sport, Falken Azenis FK520, Nexen N Fera Sport, Dunlop Sport Maxx RT2 a Toyo Proxes Sport 2.
Odporúčané: Štyri pneumatiky v strednej triede.
V strednej triede s hodnotením „uspokojivé“ sú štyri pneumatiky. Podľa názoru ADAC sú odporúčané, ale v bezpečnosti jazdy a čiastočne aj v environmentálnej bilancii sa nemôžu vyrovnať špičkovým pneumatikám. Tu sa oplatí pozrieť sa na jednotlivé hodnotenia a zamerať sa na osobné preferencie. Napríklad Ceat SportDrive má slabé stránky na mokrej vozovke, ale je dobrý na suchu, Kumho Ecsta PS71 dobre drží na mokre, ale na suchej vozovke a pri predpokladanom kilometrovom výkone nie je dokonalý. Aj Nokian Tyres Powerproof 1 sa dobre správa na mokre, ale s pribúdajúcim teplom sa výrazne zhoršuje a na suchu sa jazdí nepresne. Giti GitiSport S2 má najväčší deficit na mokrej vozovke a vykazuje aj zvýšené opotrebovanie: S 33 600 kilometrami životnosti má najkratšiu životnosť.
Top pneumatiky v teste
Skladom v Košiciach

TEST Víťaz

TEST Výborný
V porovnaní
Porovnať
Nový
Tento model už má nástupcu - Zobraziť nástupcu
Dostupnosť podľa skladov v detaile produktu. Cena je s DPH.
Poradca
